Zakup kotła na pellet. Gdzie po dofinansowanie?

pellet drzewny
Pellet drzewny – najtańsze źródło ciepła
14 lipca 2021
pellet

Rosnąca świadomość ekologiczna sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na alternatywne sposoby ogrzewania domów, które redukują liczbę uwalnianych do atmosfery zanieczyszczeń. Jednym z nich jest montaż kotłów na pellet. Pellet dostępny w naszej ofercie produkowany jest z odpylonych trocin stolarskich, dzięki czemu jest nie tylko wydajny, ale również w pełni przyjazny dla środowiska. Kotły natomiast spełniają wszelkie normy emisyjne, a dodatkowo są bardzo oszczędne. Taka wymiana starego pieca na nowy wiąże się jednak z kosztowną inwestycją, dlatego wsparciem dla prywatnych inwestorów jest możliwość ubiegania się o dofinansowanie w ramach programu antysmogowego „Czyste Powietrze”. W jaki sposób można je uzyskać i jakie wymogi trzeba spełnić? O tym przeczytasz w dalszej części artykułu.

Jak uzyskać dofinansowanie na zakup kotła na pellet?

O dofinansowanie na wymianę starego pieca i kupno nowego kotła mogą ubiegać się wszyscy właściciele domów jednorodzinnych oraz ci, którzy dopiero planują budowę domu.  Program „Czyste Powietrze” obejmuje zwrot kosztów za demontaż starego pieca, zakup nowego kotła, docieplenie domu, montaż nowej stolarki okiennej oraz modernizację wewnętrznych instalacji. Rządowe środki finansowe możesz otrzymać jednak wyłącznie w sytuacji, gdy planujesz kupno kotła 5 klasy. Tym samym na dofinansowanie możesz liczyć w przypadku zakupu kotłów na pellet, które spełniają wymagania normy PN-EN 303-5:2012. Wówczas masz możliwość otrzymania dotacji  lub pożyczki w maksymalnej kwocie 90% całej inwestycji. Musisz jednak pamiętać, że kwota dofinansowania zależy od warunków, jakie zostały zaproponowane przez gminę.

Aby uzyskać dofinansowanie, w pierwszej kolejności jeszcze przed wymianą kotła, powinieneś złożyć odpowiedni wniosek wraz z niezbędną dokumentacją w urzędzie gminy. Wszelkie informacje dotyczące tego, o jakie dokumenty chodzi, możesz znaleźć na stronie rządowej programu „Czyste Powietrze”. Kiedy podmiot przyjmie wniosek, możesz spodziewać się kontroli, która ma na celu weryfikację stanu Twojego pieca oraz rzeczywistą chęć jego wymiany. Kiedy Urząd Miasta ostatecznie zaakceptuje wniosek, wówczas podpisuje się umowę o dofinansowanie. Po tym czasie zwykle przystępuje się do realizacji inwestycji. Mianowicie dopiero po wymianie kotła i złożeniu wniosku rozliczeniowego wraz z fakturami za wykonanie usługi i zakup pieca, możesz otrzymać dotację lub pożyczkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *